Rasa

Aku yang terbiar ....di tepian cinta yg dusta..
Aku yang terhanyut oleh janji mu yg palsu..
Aku yang tersepit diantara beribu rasa...

Ku singkap tirai jendela itu..ku cari dirii mu..
Ku melihat bayang mu melang kah di sebalik ...lamunanku..
Ku kejar kau ..ku sapa kau....tapi langkah mu semakin laju..laju....dan laju..
aku terdiam ..seketika ...ku dengar bisikan nada yg begitu indah ...satu kata yg selalu kau ucap..
lalu aku mencari....aku berlari...menghampiri.....tapi suara itu semakin jauh..jauh....dan jauh
aku terdianm seketika....mencari arti..yg pasti..

lelah ku mulai terasa..hiba ku mulai .....menghamprii ku.
Bayang mu telah mempermain kan ku..
ku tepis semua rasa ku..ku halau ..rindu yg mengganggu ku..
ku campak cinta yg kau beri pada ku..
ku lontar janji ...yg pernah kau ucap dulu..

Aku terdiam seketika.....
dapat kah aku ..hidup tanpa CINTA?
mampukah aku hidup tanpa merindu....?
bolehkah aku ...hidup tanpa diri ..mu

karena cinta... dusta mu ku jadikan kekuatan ku..
karena cinta.... dusta mu..ku jadikan ..santapan ..hati ku..
karena cinta.....kau lah segala nya untuk ku....
aku terdiam seketika.....adakah ini jawaban yg aku ada....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...